Wednesday, May 6, 2009

Caftanul revizitat

Am avut ocazia sa particip, sa lucrez mai bine spus, la cateva defileuri de moda: în Paris, Madrid sau Barcelona. Anul acesta însa a fost sa fie Caftan 2009 în Marrakech. 

Senzualitate.Voluptate. Pe podium defilau zeci de Sherazade care parca au strabatut secole, din Persia antica pana în Orientul de astazi. Sau sa fie Cleopatra ea însasi?

Realizat manual, fabricarea unui caftan necesita zeci de metri de matase, sute de ore  munca minutioasa. Presarate cu diamante si perle, brodate cu fire aurii, caftanul..Oh, ce provocare majestoasa a feminitatii!

Fascinat de Maroc, Yves Saint Laurent a realizat în Paris o expozitie de 36 de caftanuri marocane antice si moderne intitulata: "Une passion marocaine". 

"Cu toate ca sunt obisnuit cu lumina si culorile Africii de Nord (YSL s-a nascut în Oran, Algeria), atunci când am descoperit Marocul am înteles ca cromatica pe care o folosesc este cea a zellij-urilor (mozaic decupat) si ale caftanurilor. Indrazneala pe care am dobandit-o, o datorez acestei tari, violentei acordurilor si insolentei melanjurilor proprii Marocului." (Yves Saint Laurent)


In 2008 Colectia Cruise a lui John Galiano pentru Dior - "New Look meets the Orient" a surprins audienta din NY. Inspiratie din bazarurile din Marrakech? Da, da, sigur! Defileul a început cu legendara melodie a anilor '60 "Marrakech Express".

Am decis. Ma voi îmbraca doar în caftan. Si poate într-o zi în the New Look al lui Galiano. Maybe...one day...



                                                 

No comments: