Monday, July 6, 2009

Féminité du Bois în Marrakech

Exista un creator francez de parfumuri care îmi da senzatia de a îngloba toata magia orientala a Marrakech-ului: Serge Lutens.  

Serge Lutens a ales ca resedinta principala Marrakechul: un univers sublim al esentelor, a aromelor si culorilor.


Parfumul pe care il ador de Serge Lutens, Féminité du Bois (Shesheido): "In 1968, in timpul primului meu voiaj in Marrakech, am gasit in bazar cedru de Atlas. Aromele sale cremoase, dulci si senzuale mi-au dat imedat ideea de a crea un parfum: Féminité du Bois. "


Au urmat momentele florale: Fleurs d'oranger, Rose de nuit, Un lys, Datura noir, Tubéreuse criminelle, aromele mistice si poetice inspirate din Biblie si din legendele orientale:  Arabie, Muscs Koublaï Khan, Rahat Loukoum, Chergui, Fumerie turque.
De ce Marrakech?


"...Maroc, Marrakech. Traiesc aici de cativa ani si nu as mai putea sa parasesc acest loc. Bazarurile, mirodenile, senzualitatea...Aici am o senzatie de profunzime pe care nu am resimtit-o niciunde atat de puternic. Ador sa ma plimb seara, cand strazile inguste ale Marrakechului sunt îmbibate de toate parfumurile ale caror arome sunt exacerbate de soarele zilei."


"Marrakech nu este un oras unde putem decide de un itinerar, ci el însusi va duce de nas, de la cartierul vopsitorilor impregnat de mirosurile dulci si linistitoare ale pieilor parfumate cu chimion sau apa de portocal, pana la cartierul covoarelor. "


Iar acest univers este indispensabil pentru Serge Lutens. Parfumurile sale se nasc dintr-o atmosfera invizibila, dintr-o bucata de lemn, un poem a lui Baudelaire sau dintr-un fragment din Proust,


"dintr-o amintire din trecut sau pur si simplu dintr-o dorinta care provoaca si care necesita sa fie pusa in prezent"
http://www.sergelutens.com/



1 comment:

Anonymous said...

Inteleg cu emotie magnetismul marocului si ma bucur pentru oricine descopera esentele sale estetice aproape mistice.

Am copilarit acolo cativa ani, in Tiznit, la sud de Agadir, am invatat franceza magrebina, sa "postesc" in Ramadan si ... sa iubesc acele locuri. Doar anul acesta am revenit de 2 ori, in Agadir, Marrakech si Fez. Fez-ul era ultimul oras mare nevizitat si a fost o experienta aparte.

Scriu o carte despre experientele mele marocane. Pana va fi gata ... am regasit pe blogul meu cativa incantati de Maroc.

Succes cu planurile tale.